Donnerstag, 25. Mai 2017

ZIEL ERREICHT

25.05.2017

Martina

Wir haben von einem Schweizer Segler, der schon seit zwei Jahren im Raum Fiji unterwegs ist, ein Email bekommen. Er hätte die neuesten Open CPN Karten für den Raum Fiji für uns, und noch weitere Informationen, wenn wir möchten. Er hat gestern auf unserem Blog gelesen wo wir sind, und meint wir würden am Weg zur Marina genau bei ihnen vorbeikommen.

Diese Hilfe nehmen wir gerne an, denn laut unseren Open CPN Karten sind wir gestern mehrmals übers Riff gefahren.
Wir gehen Anker auf und treffen nach wenigen Meilen die Schweizer SY ULANI mit Philippe und Sandra an Bord. Wir machen einen kurzen Stopp bei ihnen, bekommen sehr hilfreiche Tipps und die neuesten Open CPN Karten.


Gleich neben ihrem Ankerplatz auf einer kleinen Insel ist ein Hotel Resort, das für alle ausgeschiedenen Teilnehmer einer dieser Abenteuer-TV-Serien reserviert ist. Philippe erzählt, dass die Teilnehmer in geschlossenen Booten, oder mit verhüllten Gesichtern hierher gebracht werden. Sie müssen bis zu drei Monate, also bis nach der Entscheidung, wer gewonnen hat und die Sendung im Fernsehen gezeigt wurde hier ausharren, damit niemand vorweg erfährt, wie die Abenteuerserie ausgegangen ist. Natürlich keinerlei Kontakt nach außen, keine Strandspaziergänge oder Paddelausflüge. Eingesperrt im Paradies.


Gegen Mittag fahren wir die restlichen Meilen weiter und erreichen die Vuda Point Marina. Hier haben wir vor einigen Wochen einen Wasserliegeplatz reserviert.


Die Marinaeinfahrt erinnert an Maupihaa, nur gibt es keine Strömung und wir gleiten seelenruhig ins Marinabecken.


Schon vom ersten Eindruck an gefällt es uns hier. Alles sehr gepflegt, eher klein und eng, aber gut organisiert und nette, hilfsbereite Marinaangestellte. Jetzt freue ich mich auf eine laaaaaaange Dusche und auf einige entspannende Tage und Nächte.



p.s.:
IRIDIUM

Florian

Man hat mir meine 500 min TopUp endlich verkauft, dafür aber einen Monat zusätzlich verrechnet, um meine Nummer zu erhalten, da man die 500 min einen Tag später aufgeladen hätte, nachdem die Telefonnummer bereits abgelaufen gewesen wäre. Da musste ich kurz wieder mein "Anwaltskostüm" auspacken (s. unten). Schon gut, wenn man eines hat!

Jetzt ist alles gut.



Hello Norman,
 
I appreciate SIRMs good will and thank you for the correct invoices.
 
Best regards
 
Florian Zeh



Von: Norman Day [mailto:norman.day@sirm.co.uk]
Gesendet: Donnerstag, 25. Mai 2017 02:09
An: florian@zeh.at
Betreff: Zeh Florian : 10410878; Iridium TopUp 500 min INMRST:00380009398

Dear Florian,

I am sorry to read that you are not happy in the way in which your account has been handled, and as a gesture of goodwill we will credit you the 30 day extension which SIRM carried out to assist with your account.

Please find enclosed a copy
  • Credit Note for the 30 days extension and VAT charge 90246654
  • Revised invoice relating to the 500 minutes less any VAT charges – 90246655
  • Refund Receipt for GBP 200.47

I hope the above meets to your approval, and as advised please contact airtime@sirm.co.uk for any future airtime requirements.

Kindest regards

Norman

Norman Day| Rates and Tariffs Officer
SIRM UK
69-71 Haltwhistle Road, South Woodham Ferrers, Chelmsford, Essex.  CM3 5ZA TEL +44 (0) 1245 933323
norman.day@sirm.co.uk | www.sirm.co.uk          





From: Florian Zeh [mailto:florian@zeh.at]
Sent: 23 May 2017 22:33
To: Norman Day <norman.day@sirm.co.uk>
Subject: AW: Zeh Florian : 10410878; Iridium TopUp 500 min INMRST:00380009398

Hello Norman,

three issues:

ad 1.: The delay was caused by the fact that SIRMs agent Mr. Schnabl did not respond to any of my e-mails or calls. I have sent the first request for TopUp to him on March 31st, 2017, and again on May 5th, 2017 and so on. Mr. Schnabl sold your numbers is therefore an agent of SIRM an SIRM is therefore responsible for the actions or neglected actions (as in my case) in regards to my Iridium phone. Why did you not inform me about the death of Mr. Schnabl? You could not have been unaware of the fact that I hold one of your Iridium numbers and have bought a 500 min TopUp at everyone of the last 4 years. Why did you let me start an internet search via my sailing blog to find out where I can TopUp my Iridium, finally finding SIRM via INMARSAT?

Since you caused the delay in my TopUp (not to mention the 10 hours of my work at my lowest legal fee of USD 120,00 per hour, 50 minutes of Iridium phone calls and USD 50,00 of internet fees to correspond in this matter - adding up to damages of at least USD 1.350,00) I believe that the one day extension for my Iridium number should be born by SIRM.

ad 2.: Your invoice includes VAT. My EU VAT number is A T U 5 3 0 3 2 1 0 5
I have provided you this information on the Airtime Agreement Form as well as the fact that I only use my Iridium outside the EU, Great Britain or Austria. Therefore the invoice you issued to me should not include VAT for two reasons:
- the services rendered by you have been exported, and even more important
- as an Austrian Attorney I am a business. The VAT of business to busineess (B2B) transactions within the EU is to be paid in the buyers country - in my case Austria.
Since I have provided you with all the necessary information any invoice from SIRM to me has to be VAT exempt.

ad 3.: Your invoice of 23/05/17 states "Loaded on to Iridium on 15/05/2017". This proves that you have uploaded the 500 min TopUp on May 15th. My number would have expired on May 16th. Therefore the 30 day extension - not requested by me - was not even needed.

I kindly ask you to

- make the invoice for the 30 day extension void,
- correct the invoice for the 500 min TopUp by excluding the VAT so that I only pay the GBP 751,97, and
- refund the incorrect charged amount of GBP 200,47 and any accrued banking fees to my credit card. 

Regards

Florian


Mag. Florian Zeh, LL.M.
Attorney at Law
SY ESPERANZA

c/c INMARSAT


Von: Norman Day [mailto:norman.day@sirm.co.uk]
Gesendet: Mittwoch, 24. Mai 2017 03:01
An: florian@zeh.at
Betreff: RE: Zeh Florian : 10410878; Iridium TopUp 500 min INMRST:00380009398
Good day

With regard to your email, we added the 30 days extension as time was limited and we did this so you did not lose the minutes you still had on the Iridium SIM

Regards,
  
Norman Day| Rates and Tariffs Officer
SIRM UK
69-71 Haltwhistle Road, South Woodham Ferrers, Chelmsford, Essex.  CM3 5ZA TEL +44 (0) 1245 933323
norman.day@sirm.co.uk | www.sirm.co.uk          




 From: Florian Zeh [mailto:florian@zeh.at
Sent: 23 May 2017 11:53
To: Norman Day <norman.day@sirm.co.uk>
Subject: AW: Zeh Florian : 10410878; Iridium TopUp 500 min INMRST:00380009398

Good day,

why do you charge me for an additional 30 days extension and not only for the 500 min TopUp I requested?

Please explain.

Regards

Florian Zeh
SY ESPERANZA

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