Montag, 15. Mai 2017

SWALLOWS CAVE

15.05.2017

Florian

Zunächst müssen wir heute einige Bordarbeiten erledigen. Martina näht die Lazybag und ich repariere unseren Autopiloten (das Wunderding vom Schwiegerpapa). Er hat uns gut durch die schwierige Überfahrt von Niue hierher gebracht, doch als wir in der geschützten Bucht nur noch motorten, hat er auf einmal den Geist aufgegeben. Des Rätsels Lösung habe ich heute gefunden - korrodierte Kabelverbindungen.Also alles neu gelötet und geschmiert und das Ding läuft nun wieder wie ein Glöckerl.


Nach getaner Arbeit fahren wir mit dem Dingi zum Swallows Cave am Eingang unserer Bucht, eine vom Meer aus befahrbare Höhle mit Tropfsteinen - sehr mystisch!


Im Schutz der Höhle tummeln sich Fischschwärme. Tausende kleine Fische umschwimmen einen, wenn man abtaucht - spektakulär und atemberaubend.


Vom Wetter her siehts derzeit so aus, als ob wir am Donnerstag unsere Überfahrt nach Fiji wagen könnten. Na hoffentlich wirds diesmal eine angenehme Passage.

p.s.:

IRIDIUM

Vorab: Danke, dass ihr alle  so fleißig e-mails an INMARSAT und SELEX schickt, aber BITTE schickt mir keine Kopien eurer e-mails - ihr verstopft meinen e-mail Eingang!

Wo stehen wir: INMARSAT hat mir die e-mail Adresse von SELEX übermittelt, an die ich gleich mein Anliegen geschickt habe. Diese meine e-mail kam retour - die von INMARSAT angegebene e-mail Adresse von SELEX existiert nicht?!? Zurück zu INMARSAT. Mit Entschuldigung erhalte ich eine neue - hoffentlich korrekte - e-mail Adresse.

Also bitte eure e-mails mit der Bitte mein IRIDIUM Guthaben aufzuladen nunmehr an diese Adresse: airtime@sirm.co.uk

Und BITTE KEINE Kopie an mich!

DANKE FÜR EURE HILFE!!!


Hier die für  mich wenig amüsante Korrespondenz:


"Dear Florian,

Thank you for your email.

I apologise that we had sent you an older email address for Selex, having contacted them directly this is now handled at the following email address:

airtime@sirm.co.uk

Please address further correspondence to the email address above to handle your Iridium Topup.
Kind regards,
Robert Seale
Customer Support Executive
Global Customer Operations
Inmarsat
99 City Road
London EC1Y 1AX
United Kingdom
T   +44 (0)20 7728 1020
W inmarsat.com

------------------- Original Message -------------------
From: Florian zeh
Received: 5/15/2017
To: Global Customer Support; Globalcustomersupport@inmarsat.com; LMRSales@selex-es.us; London Customer Support; Wendy SELEX
Cc: tedzeh@gmail.com
Subject: Re: 10410878: Iridium TopUp 500 min INMRST:00380009398; Undelivered Mail Returned to Sender
Ladies and Gentlemen,

you referred me to SELEX and gave me their e-mail address. I do atttach your
e-mail of May 15th below:


"Dear Florian,

Apologize for the late reply, however the only solution we can give is to
contact Selex as previously advised, unfortunately in this case Inmarsat
work as a wholesaler for the Iridium SIMs therefore you actual account/SIM
is under Selex.

Unfortunately I am not sure if Selex work on weekends however they will be
available to assist you tomorrow on the contact details previously provided.


airtime.support@selex-es.com

We will now proceed with closing your case, please contact us back if you
have any further questions or concerns.

Kind Regards,
Katey Davidson
Global Customer Operations
Inmarsat
99 City Road
London EC1Y 1AX
United Kingdom"


I did send an e-mail to trhe e-mail adress you gave me. The e-mail was
rejected! Please see below.

What now?????????????????

I do sincerely hope that you do not consider this case as being closed on
your side and I may inform you that our correspondence has and will be
published on my blog www.zeh.at.  I certainly hope to be able to inform my
many readers of a positive outcome in this matter. So far this matter has
only been extremely frustrating. It is surprising to me that an expensive
device such as my IRIDIUM phone is so badly supported. I am sure a company
like INMARSAT can do bettter than that.

Regards

Florian Zeh
SY ESPERANZA
www.zeh.at



-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: Mail Delivery System [mailto:MAILER-DAEMON@elcgepulmx07.selex-es.com]
Gesendet: Montag, 15. Mai 2017 17:33
An: florian@zeh.at
Betreff: Undelivered Mail Returned to Sender

This is the mail system at host elcgepulmx07.selex-es.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to
one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own
text from the attached returned message.

                   The mail system

<airtime.support@exch2.priv>: host uksmtp1.selexgalileo.ukext[62.255.51.199]
    said: 550 #5.1.0 Address rejected. (in reply to RCPT TO command)"


_____________________